onsdag 5 april 2017

Intervju med Henrik Öijer om hans sponsorbyte.




Nytt år och ny sponsor har han och det betyder att han kommer rulla fram på en mtb som väger in under otroligt lätta 8 kg!



Hej Henrik, häromdagen gick du med nyheten om att du byter cykelsponsor efter flera år med Bianchi, så vilket märke kommer du ta dig fram på i år?

Det blir Canyon för hela slanten under 2017!


Hur kommer det sig att det blev just Canyon?

Det kändes helt rätt efter vårt första samtal och jag tror det här kommer bli riktigt bra.


Så vilken modell blir det?

Det blir i första hand en mtb med namnet Exceed CF SLX 9,9 LTD men tanken är att det ska dyka upp något hemligt i sommar också.


Ojdå, då behöver du inte tänka på att uppgradera delar i alla fall!

Nej, den kommer verkligen race-klar med fina komponenter rakt igenom.


Roliga/lätta/styva och dyra hjul också!

Ja, verkligen. Jag har varit intresserad av ett par Bike Ahead Composites Biturbo RS ett tag och det ska blir riktigt intressant att få testa dom på riktigt nu.


Du har kört hardtail de senaste åren och kommer alltså fortsätta med det.
Inte sugen på heldämpat?

Av alla år jag tävlat har jag bara kört heldämpat en säsong. Jag gillar den direkta känslan som en hardtail ger och möjligheten att få cykeln riktigt lätt. Dessutom tävlar jag uteslutande i långlopp och dom banorna är överlag väldigt lätta. Hade jag kört traditionella cross country-lopp så hade jag kanske tänkt annonrlunda.


Ok, så när är första tävlingen med nya raketen?

Som det ser ut nu blir det på Lidingöloppet mtb. Eventuellt kan det bli Kolmårdsbiken.


Då avslutar jag med att önska dig snabba ben i sommar och att du och Exceed:en kommer trivas ihop.

Tackar!


Vill du titta närmare på speclistan och våga titta på priset kikar ni på:
https://www.canyon.com/sv/mtb/exceed/exceed-cf-slx-9-9-ltd.html


Mycket lättare blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar