fredag 29 september 2017

Nytt till mtb:n

När min Canyon Exceed beställdes var jag lite fundersam hur jag skulle gilla att köra med vridreglage då jag inte haft sedan de första GripShift kom på 90-talet.
Lovade dock mig själv att ge det en chans men har nu insett att jag är en triggerkille.

Pull the trigger.


Efter sedvanligt surfande blev det beställning på Cykelkraft.se som körde rea just nu.
Blev Sram X1 som känns mest prisvärt och för att jag inte förtjänar bättre när jag inte cyklar så mycket.

En annan sak som är bland det viktigaste skälet jag bytte är att få ut högra bromshandtaget lite mer.

Bytet gick förvånsvärt lätt, trodde det skulle strula med den dolda vajern i ramen som man på tidigare cyklar svurit sig blå med men inga problem.



Knappt använt men passar inte mig.
Nytt o fräscht.

Black on black.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar