lördag 10 december 2016

Tur i spel= nya cykeldelar



Det är inte ofta jag spelar på nätet men av en händelse och ett halt bananskal ramlade jag in på spelasäkert.com. Började med Guns N´ Roses-spelet men det gick inget vidare och började kolla runt lite mer på sidan. Dom har rätt många olika spel men då det fanns ett med South Park-tema var det givet då jag kollat rätt många avsnitt genom åren. 

Efter en hyfsat låg insats gick jag hem en liten vinst och vuxen och väldigt mogen som jag är (denna gång) drog jag mig ur när jag låg på plus.

Några lusingar extra innan jul att spendera känns ju inte helt fel, dock så räcker det inte till allt jag (verkligen) behöver så det måste tyvärr prioriteras.

Nya cykeldelar blir det iaf då mtb:n saknar både hjul och växelgrupp men Speedmax:en behöver också nya pedaler.


Saknas väl en och annan del innan den blir komplett igen.

Har nästan jämt kört med Shimanopedaler då de är i mitt tycke bombsäkra men viktnörd som man är så är de oftast tyngre än önskat.

Har tittat lite på dessa som verkar fina och av bra kvalitet med rätt vikt.

Det är dock extremt tråkigt att köpa pedaler, mycket roligare med blinggrejor och sånt som man egentligen inte behöver.

En sak jag verkligen skulle vilja prova är en sänkbar sadelstolpe, knappast en viktminskning i jämförelse med min nuvarande New Ultimate men verkar tillföra en ny dimension framförallt när det blir riktigt brant utför.



Hjulmässigt drar det tyvärr iväg ännu mer med pengar men det märks också mest på cykeln.
Ett par Tune Race 2,0 står rätt högt på listan samt ett par högre hjul till tthojen.

Ett dischjul bak spar mycket tid men är också svindyrt samt inte något som kommer användas speciellt mycket och tunn som man är så är vindkänsligheten en annan aspekt också.

Innan den nya Canyon:en införskaffades var nya Sram Eagle gruppen högst upp på vill-ha-men -varken-behöver-eller-förtjänar listan.

Inom närmaste framtiden efter förmodligen rätt mycket surfande och letande efter bästa dealsen rullar det nog in lite paket här, återkommer då.



MTBpedaler på en triathlonhoj, nej tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar